Branding komt bijvoorbeeld duidelijk naar voren bij automerken. Het ene merk staat voor sportiviteit, het andere voor veiligheid. Weer een ander merk kiest rijcomfort als merkessentie. Mensen kiezen eerder voor een merk als het een merkessentie uitstraalt die belangrijk voor hun is. Het is de taak van het reclamebureau om dit gevoel herkenbaar te maken in alle marketingmiddelen.
Hoe bepaalt Artline de merkessentie? Daar gaat een uitgebreide analyse aan vooraf. We willen graag zoveel mogelijk informatie verzamelen van alle afdelingen. Deze informatie wordt verzameld in het brandingrapport en teruggebracht naar waar het om draait. Dat ene gevoel dat jouw bedrijf zo uniek maakt: de merkessentie.
Het resultaat? Geen over de top campagnes die niet begrepen worden, maar doelgerichte marketing die exact benoemt waar jouw bedrijf voor staat. Keuzes worden makkelijker. Niet alleen keuzes in vormgeving, maar ook of we gebruik moeten maken van online of juist offline communicatie. Branding laat jouw bedrijf groeien.